söndag 7 april 2013

Egendesignad klänning!

Äntligen är klänningen klar!
 
För flera månader sedan hittade jag ett tyg som jag bara förälskade mig i...
Fick en idé om en klänning till min lilla 2åring. Dock fanns tyget ute på en tysk sida med tyger. (Ni som syr vet hur dyr frakten är) 
Som tur var fick jag hjälp av en trogen supporter till Liten Stjärna som förtillfället är bosatt i Tyskland.
TACK Annelie!
 Så äntligen kom tyget hit och jag kunde börja sy!
 
Jag har själv ritat mönstret till klänningen, vilket jag  gör med nästan alla plagg jag syr!
 Jag är extra förtjust i Tunikor då de går att använda riktigt länge, först är det en lång klänning och tillslut blir det en tröja. Nu är storleken 98/104, och aningen stor på Thilde.
 
Detaljer med fickor, även en uggla fick sitta på fickan. Knappar är också något jag fallit för, liksom färgen turkos och i det här fallet cerise.
 
Dåliga bilder, färgen blir sällan rättvis på mina cerisea plagg..?


Tyget lär vi vara ganska ensamma om i Sverige och ingen kan ha en likadan klänning?!
Det kan man kalla unikt :)
Tycker att mönstret påminner lite om Katvigs blommor, vad tycker ni?
 
Det är så himla skoj att sy!
Så spännande att från tanke/idé testa och göra nåt helt eget... Sen riktigt skoj när barnen gillar kläderna man syr...
 
Nu har jag fått mersmak och kommer sy lite vår och somriga plagg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar