fredag 29 mars 2013

Ugglor, tårta & cupcakes lillan 2år!

Min lilla tjej THILDE fyller 2år imorgon!
I morgon fyller min lilla tjej 2år på självaste påskafton!
Och då ville jag göra lite roliga barkverk...
 
GRATTIS THILDE!
Jag tycker så mycket om att pyssla att jag länge längtat till att få baka och dona inför denna dag!
Vi fick tyvärr ställa in barnkalaset vi skulle haft igår för lillan hade feber, så jag får nog chans att baka till ett kalas längre fram.  

Innan jag satte igång med allt bakande gjorde jag ett besök på Panduro köpte lite marsipan, sockerpasta, bokstäver, siffror, formar, strössel färg mm.



Ugglan har jag gjort av sockerpasta i olika färger och dekorerade med olika strössel :)
Jag har "snöat in" lite på just ugglor som ni kanske redan märkt?!
 
 Cupcakes (hallon) med turkosgrön frosting!
Några med dekoration i grön/rosa de andra fick turkos/blå style :)
 
 Tårtan (jordgubbcheesecake) med elefant & bokstäver :)

Mums!
 
Nu ska det bli skönt med lite påskledigt!
Och efter påsk kommer de tyska tygerna hem så då hoppas jag kunna ta ut förlängningssladd och sy på uteplatsen i vårsolen (?)!
Inspirerad!
 
Får också tacka mina kära kollegor på Competencia som gav mig presentkort på Panduro när jag fyllde 30, det kom väl till användning nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar