onsdag 13 juni 2012

Mormorsrutor, apor, sommar, en blandad ny kompott

Idag kom ämtligen kantbanden jag beställt från Tyskland! Hon som väntar på något gott :)
Lite nya strechkantband i cerise, lime, vit & turkos gjorde halen och detaljer på massa plagg jag sytt för ett tag sedan... Måste visa upp lite:
 Underbart tyg, så lekfullt, så färgglatt, så skönt... Har redan sytt slut på det, finns att köpa hos Znok. Här med varmröda armar, klänning till mig egen lilla Thilde!

 Testade sy enkla 56-shorts till nyfödde Filip, bara invänta solen!
Resår i midjan, randiga tyget från Znok.

 Tröja till min lilla Thilde, mormorstyget från Liandlo, tyget i armarna från Znok, turkosa muddar och kantband, turkosa knappar i halsen som en extra detalj.

 4-männingen Sagas klänning är äntligen klar!

 Sommartyget (Znok) ville min vän Frida att jag skulle beställa hem mer av, för hennes 4åriga dotter Moa ville ha en kjol & lillasyster Alva ska ha denna klänning! Blir nog tuffaste syskonmatchningen på Lidingö i sommar? Tyget är barnens favorit!

Aptyget från Strömming som jag nyligen gjorde en babyklänning & hätta i blev en tröja till min Thilde också! Gjorde armar av en stygsnutt ekologiskt tyg jag fått av Paula :) Valde att göra lite längre armar. Blev även en ficka på magen i det randiga som matchade med aptyget! Bättre  blev det, än bilden kan visa... som vanligt!
 


3 kommentarer:

  1. Åh va fin Thildes tröja blev! Väntar med spänning på S klänning nu! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kläder, skulle oxå vilja ha mormorsrutorna!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Underbara alla tyger just nu, mormorsrutetyget är redan slut.... blev 2klänningar 1 tröja!

    SvaraRadera